Obecnie trudno wyobrazić sobie ogólnopolską kampanię reklamową bez udziału agencji reklamowej. Udział agencji reklamowych w tworzeniu kampanii jest tak istotny, że bez nich nie powstają żadne większe działania w tym obszarze. Jest to zrozumiałe: to agencje reklamowe, jako wyspecjalizowane podmioty, są w stanie przeprowadzić kampanię reklamową na odpowiednio wysokim poziomie, pamiętając przy tym o kosztach i sile oddziaływania przekazu reklamowego. Aby wykonywać wszystkie swoje zadania w sposób jak najlepszy, agencje zatrudniają fachowych pracowników. Kogo konkretnie?
Otóż każda agencja reklamowa zatrudnia przede wszystkim specjalistów od e-marketingu i wszystkich form reklamy internetowej. Specjaliści ci muszą mieć opanowane zarówno tajniki reklamy w sferze internetu, jak i znać się dobrze na samym internecie i, ogólnie, komputerze. Są to zatem osoby, którym powierza się całość spraw związanych z obsługą internetową danej kampanii reklamowej.
Dodatkowo też każda agencja reklamowa zatrudnia copywriterów oraz inne osoby, których zadaniem jest tworzenie fabuły reklamy, haseł i sloganów reklamowych, itp. Takie osoby są również ważne, bo od nich zależy tak naprawdę treść przekazu reklamowego.
Wreszcie każda agencja reklamowa zatrudnia specjalistów od wizerunku, PR, itp. Zadaniem tych osób jest nadawanie ogólnego kierunku danej kampanii reklamowej. Doświadczenie i kompetencje tych osób czynią je odpowiednimi do doradzania klientowi co do tego, jak powinna wyglądać kampania, co w niej należy wyeksponować i podkreślić, w jakich obszarach powinna się ona odbywać (internet, telewizja, bilbordy, itp.). Osoby te mają decydujący głos na samym początku współpracy.
Warto dodać, że poza zatrudnianiem różnych osób, specjalistów w swoich dziedzinach, agencje reklamowe współpracują też z innymi firmami przy tworzeniu kampanii reklamowych. Przykładem może być współpraca z drukarnią poligraficzną, u której dana agencja zamawia materiały reklamowe danego klienta. Materiały te to ulotki, gadżety reklamowe, odzież reklamowa, itp.