Ulotki reklamowe odgrywają ważną rolę na rynku przedsiębiorstw, reklamy i marketingu. Z pozoru błahe karteczki walające się po całym mieście, w hipermarketach, na ulicach i osiedlach, mają siłę zdobywania nowych klientów niezależnie od branży, w której specjalizuje się dane przedsiębiorstwo. Jest to niedroga forma reklamy, która wymaga jedynie prostego projektu, który będzie przejrzysty, unikalny i będzie uwzględniał dane placówki. W bardziej eleganckiej wersji, ulotki reklamowe to wizytówki osób najwyżej postawionych w hierarchii firmowej, np. prezesów, kierowników czy koordynatorów.
Zwykłe wizytówki, jeśli chodzi o koszta w żaden sposób nie obciążą budżetu firmy, gdyż jedna sztuka detalicznie oscyluje w granicy czterech groszy. Pomnóżcie to sobie przez oczekiwaną przez was ilość w zamówieniu i uzyskacie pełen obraz kwoty zamówienia. Skoro cena nie gra roli, to co jest ważne? Otóż, ważne, aby wasze wizytówki wyróżniały się spośród wszystkich innych wizytówek. Być może ten pogląd nie odkrywa tutaj Ameryki, ale tak właśnie jest. Szata kolorystyczna odgrywa ważną rolę i poza waszymi osobistymi gustami ważne, abyście dopasowali odcienie do loga firmy, które zapewne też chcecie na swojej wizytówce umieścić. Poza tym, pamiętające o danych kontaktowych, adresowych i swojej godności, wszakże to wasza indywidualna wizytówka! Przyjemność z rozdawania kontrahentom takiej formy marketingu to na pewno kwintesencja frazy ulotki reklamowe. Kto w dzieciństwie nie marzył o posiadaniu własnej firmy i możliwości dzielenia się właśnie swoimi wizytówkami?
Poza wizytówkami, Ulotki reklamowe mogą mieć większy format, który będzie informował nie tylko o danych firmy, ale też przykładowo o aktualnych zniżkach i promocjach. Takie ulotki roznoszone są do skrzynek domowych, albo rozdawane są na mieście przez zatrudnione do tego specjalne firmy. Ich koszt także jest minimalny (nie wyniesie więcej niż siedem-dziesięć groszy za sztukę) i wciąż ta forma gadżetów reklamowych pozostaje bardzo tania w stosunku do pozostałych oferowanych na rynku.