Współcześnie żadna firma nie jest w stanie pozyskiwać nowych klientów i rozwijać się bez działań marketingowych. Reklama i promocja to podstawa funkcjonowania, ponieważ w każdej branży konkurencja jest niezwykle silna. Powoduje to, że firmy, próbując się promować, „zasypują” rynek różnego rodzaju reklamami. Jako przykład podać można reklamę z wykorzystaniem gadżetów reklamowych. Sytuacja ta dotyczy także producentów zabawek, którzy przeżywają obecnie okres bardzo szybkiego nasilania się konkurencji. Emisja takich gadżetów jest czynnością, którą producenci zabawek bardzo chętnie podejmują, ponieważ jest to działanie o wyjątkowej skuteczności.
Producenci zabawek produkują takie gadżety, które można wręczyć w prezencie zarówno dorosłym, jak i dzieciom. Jako przykład podać tu można kubki reklamowe. Bez wątpienia może być to prezent atrakcyjny dla każdego – ma bowiem wiele zastosowań i może pełnić wiele funkcji, zarówno praktycznych jak i czysto ozdobnych.
Kubki reklamowe wręcza się potencjalnym klientom rozdając je przechodniom na ulicach. Odbywa się to przede wszystkim w miejscach ruchliwych, gdzie stale przebywa dużo ludzi. Miejsca te to np. centra miast, główne ulice i skrzyżowania miejskie, okolice miejskich zabytków i innych ważnych obiektów (siedziby władz miasta), okolice dworców i przystanków, a także miejsca, gdzie ludzie przychodzą w wolnym czasie, jak centra handlowe, parki, place zabaw, wesołe miasteczka czy plaże. Zdarza się także coraz częściej, że kubki te rozdawane są na imprezach plenerowych, jak koncerty, festyny czy happeningi. Skuteczność tej metody potwierdza praktyka. Producenci zabawek natomiast wiedzą dobrze, jak korzystać z okazji, które stwarza im miejska infrastruktura.
Kubki reklamowe posiadają często różnorodne nadruki, wśród których powinny pojawić się logo i nazwa reklamowanej firmy. Ponadto mogą się tam znaleźć hasła i slogany reklamowe, liczne motywy graficzne, itp. Wszystko to podnosi atrakcyjność kubków. A atrakcyjność jest, poza zastosowaniem, kolejnym istotnym punktem, który decyduje o popularności i skuteczności danego gadżetu reklamowego.