Jeżeli tylko wykorzystujemy gadżety reklamowe, którą stanowią jednocześnie przedmiot użytkowy to koniecznie musimy pamiętać o kilku elementach. Przede wszystkim o tym jak on wygląda. Tylko i wyłącznie dzięki temu będzie można ustalić czy osoba, która go otrzyma faktycznie chętnie będzie korzystała z niego,a co za tym idzie zainteresuje się naszą promocją i skorzysta z naszej oferty. Dlatego właśnie warto poświecić nieco dłuższą chwile by dopasować rodzaj gadżetu promocyjnego do rodzaju reklamy, a także do formy korzystania z niego. Dotyczy to także miejsca jak i okoliczności, w których nasz gadżet reklamowy będzie wybierany. Biorąc to wszystko pod uwagę, w przypadku ubrań, z pewnością dojdziemy do wniosku, że ich kolor nie jest bez znaczenia.Chodzi przede wszystkim o to, by odzież reklamowa dostępna była w najpopularniejszych kolorach. Dzięki temu zwiększamy swoje szanse na to, że więcej osób zdecyduje się na przyjęcie od nas gadżetu reklamowego, a co więcej będzie z niego korzystało. W ten oto sposób rozpowszechni nasze promocyjne hasła, a także powoli, by więcej osób w ogóle się o nas dowiedziało. W końcu ubrania jako gadżety reklamowe sprawiają, że osoba je nosząca taje się naszą mobilna reklamą. Zawsze kiedy będzie miała koszulkę na sobie sprawia, że do naszej reklamy ma dostęp każdy kogo spotka.
Nie mniej jednak jeśli kolorów jest zbyt wiele zawsze odzież reklamowa może występować jedynie w dwóch najczęściej wykorzystywanych i jednocześnie pasujących do wszystkiego kolorach. Oczywiście chodzi o czerń oraz biel. W tych barwach koszulki z pewnością znajdą zainteresowanie. Chociaż wszystko tak naprawdę wtedy zależeć również będzie od tego w jaki sposób rozmieścimy poszczególne elementy na koszulkach.
Kolejnym pomysłem na kolorystkę, w jakiej odzież reklamowa ma występować jest wykorzystanie aktualnych trendów w modzie. Wszak co sezon to inne kolory królują w modzie. Można to ja najbardziej wykorzystać. Z tym, że jeśli jest to jakiś konkretny odcień to może okazać się, że po jednym sezonie nasz gadżet reklamowy mimo dobrej jakości przestanie być wykorzystywany. Zatem w tym wypadku istnieje jednak ryzyko, ze ta forma reklamy będzie krótka.